Coraz więcej naszych klientów wybiera wariant regeneracji zawieszenia na elementach poliuretanowych na przykład firmy STRONGFLEX, której jesteśmy partnerem.Elementy poliuretanowe produkowane są w dwóch seriach twardości. Czerwona seria swą sztywnością odpowiada oryginalnym elementom metalowo gumowym stosowanym na pierwszy montaż w przemyśle motoryzacyjnym na ulicę, zaś seria żółta to elementy o podwyższonej sztywności które dedykowane są do zastosowań wyczynowych. My osobiście od 4 lat testujemy produkty firmy Strongflex w driftingu, gdzie elementy zawieszenia poddawane są ogromnym obciążeniom. Jak do tej pory zawieszenie nie wykazuje żadnego zużycia. Firma Strongflex udziela dożywotniej gwarancji na swoje produkty, a koszt zmiany elementów oryginalnych na elementy z poliuretanu jest porównywalny. Amortyzacja inwestycji następuje przez bezawaryjną eksploatację zawieszenia samochodu.
W tym modelu BMW E36 limusine dokonaliśmy wzmocnienia miejsc mocowania wózka, sam wózek jak i wahacze na życzenia klienta zostały poddane piaskowaniu oraz ponownemu malowaniu proszkowemu, które zapewnia długą trwałość powłoki, wysoką odporność na korozję i na uszkodzenia mechaniczne.
![]() |
![]() |
Praktycznie każdy element zawieszenia został zastąpiony nowym odpowiednikiem z poliuretanu. Andrzej zdecydował się na serię żółtą o podwyższonej sztywności. Dyferencjał również zyskał nowe tuleje, drążek reakcyjny nowe łączniki. Dokonaliśmy przeglądu łożysk i wymiany wszystkich zużytych elementów.
![]() |
|
Zastosowanie elementów z poliuretanu nie jest związane tylko z podniesieniem trwałości samego zawieszenia i bezawaryjnej eksploatacji. Dzięki tym elementom bardzo mocno poprawiają się właściwości trakcyjne samochodu, najbardziej jest odczuwalna poprawa przyczepności przy dużych prędkościach i agresywnym pokonywaniu zakrętów. Dzięki swojej sztywności zawieszenie zawsze pracuje w optymalnych warunkach nastaw bez względu na obciążenia jakie działają na jego elementy.