Plany budowy naszego BMW znacie już od dawna, niestety siła wyższa sprawiła że dość późno zabraliśmy się za prace nad samochodem. Od kilkunastu tygodni modyfikujemy karoserię, samochód został ponownie rozebrany do ostatniej śrubki. Stara klatka została wycięta a w jej miejsce pojawiła się nowa maksymalnie rozbudowana i zarazem lżejsza. Dzięki firmie ABMAX z Wołomina karoseria będzie wyposażona w lekki pakiet laminatów z wersji BMW E36 GTR. Samochód budowany jest tak aby odpowiadał przepisom PZM i zarazem regulaminom serii driftingowych w Polsce jak DriftMasters, DMP i Drift Open. W projekcie trzeba było uwzględnić przyszłe rozmieszczenie podzespołów, większość elementów wykonać i dostosować do nich karoserię jeszcze przed budową klatki bezpieczeństwa. Główne różnice konstrukcyjne to przeniesienie chłodnicy wody na tył, postanowiliśmy wykorzystać całą dostępną przestrzeń bagażnika na montaż potężnej chłodnicy wody która zadba o chłodzenie mocno wysilonego silnika. Również w bagażniku zostanie zamontowany bezpieczny zbiornik paliwa, akumulator oraz swirl pot i wyczynowa pompa paliwa zostaną zamontowane w zbudowanych dla nich skrzynkach w przestrzeni po oryginalnym zbiorniku paliwa.
![]() |
![]() |
Klatka wyposażona jest w krzyż wzmacniający dach i chronicy załogę przy dachowaniu. Cała konstrukcja dodatkowo jest wzmocniona elementami przekątnymi na pałąkach bocznych które zespolone są z krzyżami w drzwiach.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Do przednich kielichów wykonaliśmy zastrzały boczne dodatkowo od środkowego tunelu wykonana jest konstrukcja pod demontowalny zastrzał centralny który będzie pełnił również rolę solidnej rozpórki między kielichami. Przód auta został skrócony i wykonaliśmy konstrukcję pod mocowania zderzaka, lamp, intercoolera oraz chłodnic oleju i wspomagania, Całość można zdemontować w komplecie w zaledwie kilka minut, dzięki temu ułatwione będzie serwisowanie silnika.
![]() |
![]() |
Tylna część klatki to wzmocnienie mocowania dyferencjału poprzez element rurowy zespolony z zastrzałami tylnymi klatki, tylne podpory osadzone są w najmocniejszym miejscu konstrukcyjnym tylnej części nadwozia BMW zaraz nad oparciem sprężyn tylnego zawieszenia. to rozwiązanie umożliwiło umieszczenie chłodnicy w tylnej części między kielichami. Każda rura dopasowana indywidualnie tak aby zapewnić jak największą dokładność wykonania klatki. Spoiny poprowadzone są na pełnym obwodzie również w miejscach nie dostępnych po osadzeniu klatki na gotowo, to wszystko możliwe dzięki dokładnie zaplanowanej kolejności montażu poszczególnych elementów konstrukcyjnych klatki.
![]() |
![]() |
![]() |
Powoli zbliżamy się do końca prac nad karoserią, w najbliższym czasie kolejna aktualizacja....