BMW E36 GTR Hurricane - elektryka i elektronika

W projekcie zdecydowaliśmy się na wykonanie instalacji elektrycznej samochodu i silnika od podstaw. Instalacja wyposażona jest tylko w to co jest niezbędne w samochodzie wyczynowym. Zabieg ten pozwolił na sporą redukcję zbędnego okablowania i zarazem wagi.

zbędna instalacja elektryczna i okablowanie

nowa wiązka elektryczna samochodu rajdowego wyścigowego sportowego

 

Z fabrycznej instalacji silnika pozostały tylko czujniki spalania stukowego położenia wału i wałka, zastosowaliśmy pasywne cewki zapłonowe Bosch P65 dające bardzo mocną iskrę co przydaje się przy dużych doładowaniach silnika, zastosowaliśmy bardzo wydajne wtryskiwacze Siemens DEKA 630ccm, szerokopasmową sondę Bosch LSU 4.2, czujniki EGT, czujniki temperatury i ciśnienia oleju, regulator ciśnienia doładowania MAC Valve.

1JZ 2JZ wiring harnes Sonda Lambda LSU 4.2 EGT Siemens DEKA 630ccm cewki bosch P65, czujnik temperatury i ciśnienia oleju, MAC valve 1JZ 2JZ GTE wiring harnes instalacja silnika

 

O prawidłową pracę silnika dba sportowy sterownik stand alone firmy Ecusmater EMU, Komputer monitoruje wszystkie parametry pracy silnika i dodatkowo współpracuje z tabletem w celu dostarczania najważniejszych informacji kierowcy. Kierowca do dyspozycji ma również sportowy wyświetlacz ACEWHELL Dash.

ECU stand alone Ecumaster EMU Dash racing ACEWHELL car sportowy licznik

 

Finalnie wykonaliśmy prostą ergonomiczną deskę rozdzielczą z głównym panelem włączników, skrzynką bezpiecznikową, tak aby mieć łatwy dostęp do wszystkich elektrycznych komponentów samochodu. Dzięki temu zyskaliśmy wolną przestrzeń pod maską na pozostałe podzespoły mechaniczne.