BMW E36 Coupe prosto z toru na klatkę...

Prosto z toru trafiła do nas E36-stka na zbudowanie 8-śmio punktowej klatki bezpieczeństwa do driftingu. Standardowo prace rozpoczynają się od kompletnego demontażu samochodu, przy rozbudowanych klatkach bezpieczeństwa z zastrzałami do przodu również musimy zdemontować instalację elektryczną. Po tym etapie można rozpocząć pracę nad budową klatki.

demontaż instalacji elektrycznej w samochodach z klatką bezpieczeństwa przygotowanie samochodu do montażu klatki bezpieczeństwa

Klatkę wyposażyliśmy jest w zastrzały do przednich kielichów oraz dodatkowe wzmocnienie mocowań tylnego wózka, wszystko by zapewnić sztywność karoserii oraz zawieszenia podczas ekstremalnych sił jakie działają podczas pokonywania sekwencji zakrętów w poślizgu.

wzmocnienie mocowania tylnego wózka w BMW przedni zastrzał klatki bezpieczeństwa

Zgodnie z wymaganiami regulaminów serii driftingowych w drzwiach kierowcy zbudowaliśmy krzyż, dodatkowo za plecami kierowcy krzyż wzmacniający wygięcia pałąka głównego. Krzyże podobnie jak i pałąki boczne wzmocniliśmy dodatkowo tłoczonymi węzłówkami.

krzyż wzmacniający dwarzwi w konstrukcji klatki bezpieczeńst krzyż wzmacniajacy konstrukcję pałąka głównewago w klatce bezpieczeńst

Technologia montażu klatki jest tak przemyślana aby każde miejsce łączenia elementów klatki niedostępne po finalnym jej montażu było dokładnie zespawane. Jest to bardzo ważne aby zapewnić maksymalną wytrzymałość klatki w każdym jej punkcie. Dodatkowo w samochodzie zainstalowaliśmy bezpieczny zbiornik paliwa od FMIC.pl z dwu litrowym zbiornikiem pośrednim "swirl pot", układ paliwowy wyposażony jest w pompę wstępną oraz wyczynową pompę paliwa firmy Bosch. Instalacja przygotowana pod montaż turbosprężarki.

technologia montażu klatki bezpieczeństwa i wykonania połączeń spawanych bezpieczny zbiornik paliwa FMIC.pl swirl pot pompa paliwa bosch 044
W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność zaprojektować oraz wykonać rozbudowaną ośmio-punktową klatkę bezpieczeństwa do driftingu. Paweł przygotowuje swój samochód do przyszłorocznego sezonu. Zanim zabraliśmy się za budowę klatki dokonaliśmy wzmocnienia mocowań tylnego wózka. Baza miała to miejsce w stanie nienagannym, dzięki czemu mogliśmy wykonać wzmocnienie wg naszej nowej sprawdzonej praktyki bez konieczności zespalania tej części z klatką bezpieczeństwa. Wcześniej mocowanie wzmacnialiśmy dodatkowo zastrzałami do klatki. Jednak trendy panujące od dłuższego czasu w driftingu skupiają się na redukcji wagi, a każdy kilogram w pewnym momencie bardzo trudno w samochodzie urwać . Cała klatka waży w granicach …kg. Klatka wyposażona jest w krzyże w drzwiach zgodnie z wymaganiami regulaminów serii w przypadku stosowania drzwi z lekkich włókien, a takowe na pewno będą. Zastrzały do przednich kielichów wzmocnią całą karoserie i zabezpieczą je przed pękaniem przy bardzo twardych zawieszeniach.