Tak dokładnie Tak!!! Ukończyliśmy nasz projekt BMW E36 GTR2 Hurricane z silnikiem 2JZ GTE. Prace finalne nad projektem trwały 4 miesiące. W kilku kolejnych materiałach przedstawimy Wam etapy powstawania naszego driftowozu. Na początek dla przypomnienia troszkę materiału z ubiegłorocznych prac nad karoserią.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Materiał z budowy klatki możecie przeczytać pod tym LINKIEM
W kolejnym etapie zbudowaliśmy tylne wahacze od podstaw tak aby szerokość zawieszenia wraz z zamontowanymi kołami komponowała się z nadwoziem bez stosowania szerokich aluminiowych dystansów. Budowa nie była podyktowana tylko i wyłącznie stylizacją pakietu nadwozia GTR2 od firmy ABMax z Wołomina. Nasze wahacze pozwalają na montaż dwóch niezależnych zacisków hamulcowych, oddzielnego dla hamulca zasadniczego i oddzielnego dla hamulca hydraulicznego ręcznego. Dodatkowo wahacze umożliwiają montaż tylnych piast z BMW serii 5 i zastosowania najmocniejszych półosi napędowych o średnicy 38mm.
![]() |
Ubiegłoroczny materiał z budowy wahaczy znajdziecie pod tym LINKIEM
Tegoroczne prace wystartowały od budowy szerokiego przedniego zawieszenia oraz układu hamulcowego. W swoim projekcie zrezygnowaliśmy z klasycznego serwa hamulcowego. Chcąc zachować oryginalne położenie pedałów oraz pompkę sprzęgłową, uzyskując jednocześnie miejsce w komorze silnika na kolektor dolotowy, zbudowaliśmy pedal box bazując na pompach hamulcowych Wilwood. Pedal box wyposażony jest w balancer a pedał hamulca tak zmodyfikowany że mamy możliwość regulacji skoku pedału w zależności od siły jaką chcemy generować na pompy w celu lepszego wyczucia hamulców. Wszystkie rurki od pomp do poszczególnych kół zostały poprowadzone od nowa. W wewnątrz zamontowany jest hydrauliczny hamulec ręczny który zasila niezależny zacisk hamulcowy. W naszym projekcie zastosowaliśmy sportowe tarcze hamulcowe nawiercane i nacinane aby jak najlepiej odprowadzały temperaturę oraz redukowały zjawisko fadingu. Średnica tarcz przód 325mm tył 300mm. O prawidłową skuteczność hamowania dbają klocki hamulcowe HAWK HP Plus. Całe zawieszenie złożone jest na elementach poliuretanowych.