BMW E36 GTR Hurricane - układ wodny i paliwowy

Aby uzyskać lepszy rozkład masy samochodu i dodatkowo pozyskać miejsce pod maską na duże chłodnice oleju silnika i oleju wspomagania, zdecydowaliśmy się przenieść chłodnicę wody do bagażnika, dokonaliśmy analizy wolnej przestrzeni również uwzględniliśmy możliwości doprowadzenia dużej ilości świeżego powietrza i wybór padł na potężną chłodnicę wody Nissens z rdzeniem grubości 52mm. Chłodnica wypełnia całą wolną przestrzeń i ulokowana jest w neutralnym miejscu. Wykonaliśmy zabudowę chłodnicy wewnętrzną która odgradza kabinę kierowcy i pasażera od chłodnicy i zbiornika paliwa. Powietrze kierowane jest wlotami NACA Duct które umieściliśmy w poliwęglanowych szybach oraz dodatkowo w błotnikach.

 

wloty powietrza naca duct chłodnica z tyłu z szyb poliwęglan

wloty powietrza naca duct chłodnica z tyłu błotniki

 

O odprowadzenie ciepłego powietrza z chłodnicy dbają dwa wentylatory zamocowane w wykonanej przez nas obudowie na wymiar pod chłodnicę. Obieg wody dodatkowo wymuszany jest przez elektryczną pompę wody zamontowaną w najniższym punkcie układu wodnego. Woda poprowadzona jest do silnika rurkami sztywnymi z zastosowanymi odcinkami kompensacyjnymi.

1JZ 2JZ GTE BMW duża chłodnica wody w bagazniku, kufrze na pace elektryczna 12V offroad 4x4 terenowe chłodnica z tyłu

 

w bagażniku zamontowany jest również lekki aluminiowy bezpieczny zbiornik paliwa od FMIC.pl paliwo trafia po drodze do zbiornika pośredniego Swirl Pot i tłoczone jest wyczynową pompą Bosch 044 do listwy paliwowej. O prawidłowe ciśnienie paliwa dba regulator TOMEI. Wężyki paliwowe zastosowaliśmy w stalowym oplocie z homologacją FIA.