E36 Sedan - ratujemy klasyka - hamulce i finalizacja prac

 

Naszym ostatnim zadaniem była regeneracja układu hamulcowego i ostateczny montaż podzespołów. Wcześniej wymieniliśmy bardzo zmęczone rurki hamulcowe na nowe rurki miedziane które wykonaliśmy sami. Samodzielne wykonanie rurek hamulcowych nie jest bardzo utrudnione, trzeba tylko dysponować odpowiednimi częściami i zestawem do zarabiania rurek. tarcze hamulcowe musieliśmy przetoczyć, dopadła je solidna korozja, zaciski hamulcowe jarzma najpierw zostały poddane piaskowaniu.

skorodowane tarcze hamulcowe

Zaciski hamulcowe i jarzma po procesie piaskowania.

Przednie zaciski kwalifikowały się do całkowitej wymiany tłoczków. Z pomocą przyszedł zestaw naprawczy z nowymi uszczelnieniami. Nowe tłoczki zostały pokryte specjalnym smarem odpornym na wysokie temperatury. To pozwoli zabezpieczyć tłoczki przed korozją.

Skorodowane zaciski hamulcowe BMW

Zaciski hamulcowe po regeneracji, wymiana tłoczków hamulcowych, uszczelnień i osłon

Po przygotowaniu wszystkich podzespołów, przyszedł czas na finalny montaż na samochodzie. W tylnych wahaczach również zostały wymienione łożyska piast oraz osłony szczęk hamulcowych hamulca ręcznego.

Montaż łożyska tylnych piast BMW, szczęki hamulcowe, osłony

W końcu zabraliśmy się za odpowietrzenie układu hamulcowego i sprawdzenie szczelności nowych dorobionych rurek. Po pierwszej jeździe testowej i ułożeniu się nowego zawieszenia przyszedł czas na ustawienie zbieżności i geometrii kół.

Odpowietrzanie układu hamulcowego
BMW E36 po regeneracji wymiana progów, reperaturek błotników

Nasz etap prac nad klasykiem dobiegł końca. Przed właścicielem jeszcze kilka inwestycji, aby samochód nabrał ostatecznych pięknych barw rodem German Style. Inwestycje obejmą głównie wymianę elementów oświetlenia no i oczywiście bardzo kosztowne lakierowanie. My życzymy właścicielowi długich bezawaryjnych przebiegów. Mimo wieku samochód prowadzi się obecnie naprawdę fantastycznie.