E36 Sedan - ratujemy klasyka - etap prac blacharskich

 

Po usunięciu fragmentów skorodowanej karoserii zabraliśmy się za odtwarzanie elementów nośnych, uzupełniliśmy braki w podłodze.

Po wykonaniu napraw elementów nośnych na wszystkie miejsca skorodowane warto nanieść inhibitor korozji, który zatrzymuje korozję i zabezpiecza skorodowane powierzchniowo elementy przed jej dalszym postępowaniem. Następnie nałożyliśmy warstwę zabezpieczającą cynku i aluminium. Następnie przygotowaliśmy nadkola i nowe poszycia do finalnego wspawania i zakrycia otwartych profili.

Elementy blaszane wspawaliśmy tak aby jak najmniej nakładać na nie szpachli, dodatkowo aby ułatwić prace lakiernikowi użyliśmy starej techniki cynowania aby usunąć wszelkie nierówności.

Dodatkowo wykonaliśmy wzmocnienia mocowań wózka które są również newralgicznym punktem konstrukcyjnym E36-tek. Samochód zyska dyferencjał ze szperą i planowane jest zwiększenie mocy, więc ten zabieg jest konieczny aby cieszyć się w pełni większą mocą w przyszłości.

Po wykonaniu wszystkich napraw blacharskich przygotowaliśmy nadwozie to konserwacji, kolejno podkładami reaktywnymi, warstwami antykorozyjnymi i w ostateczności środkiem na bazie mas bitumicznych. Profile wewnętrzne również zostały zabezpieczone środkami antykorozyjnymi na bazie wosków.

W dalszej kolejności przystępujemy do prac nad zawieszeniem i układem hamulcowym. Cdn...