BMW E30 hardtop, swap silnika na M62B44…

 

To wspaniały klasyk i choć na drogach widuje się ich dość sporo to w obecnych czasach o zakup egzemplarza ze zdrową blacharką jest już coraz trudniej. Trafił do nas bardzo zdrowy egzemplarz z twardym dachem na montaż silnika v8 M62B44

BMW E30 cabrio hardtop swap silnika M62B44

BMW E30 cabrio hardtop classic car

 

Silnik został dostarczony do nas z wyremontowaną skrzynią biegów oraz nowym sprzęgłem z silnika M60, niestety to stanowiło mały problem gdyż w silnikach M62 czujnik położenia wału montowany jest w obudowie skrzyni biegów a koło zamachowe posiada dodatkowy wieniec zębaty dla sygnału czujnika. Zdobyliśmy okazyjne instalacje z komputerem od silnika M60. Pozostało zmienić kilka elementów w silniku aby odpalić go na osprzęcie starszej generacji przed jego montażem w karoserii.

 

BMW M62B44 start na M60 zmiana i ustawienie rozrządu, czujników

BMW V8 M62 cinverion on M60 ECU DME

W E30 silniki tego rodzaju kolidują z serwem hamulcowym. Ułatwieniem jest montaż podwójnego serwa z E34. Znaleźliśmy również nowe miejsce na pompę układu ABS. Klientowi zależało na wstawieniu jednostki bez naruszania konstrukcji przednich podłużnic. W wielu swapach które widział najczęściej do podłużnic były dospawane dodatkowe mocowania pod łapy silnika, wykonaliśmy prototypowe łapy, wzmocniliśmy jedynie belkę silnika w miejscu oryginalnych mocować poduszek silnika.

 

E30 swap v8 M60 M62 S62 łapy silnika specjalne

E30 swap v8 m60 m62 s62 wzmocnienie belki silnika

Po dostosowaniu kilku elementów pod maską kilku przymiarkach silnika w komorze i pierwszym odpaleniu, przyszedł czas na budowę układu wydechowego ze stali nierdzewnej opartego na x-pipe i końcowym tłumiku, Pozostałe prace to adaptacja dostarczonej przez klienta chłodniczki oleju z silnika M20, wykonaniu customowych węży wspomagania jak i chłodnicy oleju i ostatecznie zrobienie porządku pod maską.

kolektory wydechowe x5 E53 4.4i IS swap E30 E36 E46

E30 swap v8 M60 M62 S62 układ wydechowy x-pipe tłumik końcowy

 

Jazda tym egzemplarzem z tym silnikiem sprawiła nam dużo frajdy. W przyszłości warto zmienić hamulce na bardziej wydajne najlepiej z konwersją zawieszenia na 5 śrub, i koniecznie należy zamontować pokrywę silnika M62 pod maską, to wprowadzi zdecydowanie większy wizualny ład i smaczek. Życzymy właścicielowi wielu bezawaryjnych przejechanych kilometrów.